Verkort jaarverslag 2018

Meer weten? Log dan in, en download dan het volledige jaarverslag in Mijn Pensioen.

Ook over 2018 presenteren we weer een korte versie van ons jaarverslag. Lees hoe bestuursvoorzitter Margreet Teunissen terugkijkt op 2018, bekijk de belangrijkste gegevens per kring en sla vooral de belangrijke boodschap over dalende dekkingsgraden niet over! Meer weten? Lees dan het volledige jaarverslag op de documentenpagina.

'2018 was een jaar van investeren in de toekomst en geduld hebben'

We praten met Margreet Teunissen, voorzitter van het niet-uitvoerend bestuur van De Nationale APF. ‘We zijn in 2018 vooral bezig geweest met de toekomst, dus 2019 en verder.’

Lees het volledige interview met Margreet Teunissen.

Dalende dekkingsgraden: kans op verlagen in 2021 neemt toe

Voor de kringen F (McCain) en K (AFM) is de beleidsdekkingsgraad onder het minimum vereist eigen vermogen van 104,4%. Als de beleidsdekkingsgraad gedurende 5 jaar achter elkaar onder het minimum vereist eigen vermogen blijft, moeten we de pensioenen en de pensioenaanspraken verlagen. Die grens bereiken we eind 2020, tenzij de financiële situatie van de beide kringen verbetert.

Lees meer over de kans op verlagen bij de kringen A (AZL) en J (Unisys)

2018 in cijfers: belangrijkste gegevens per kring

Hieronder vindt u de belangrijkste cijfers over 2018 per kring. Als u op 'selecteer uw werkgever' klikt, kunt u uw werkgever kiezen. Dan ziet u hoe uw kring in 2018 presteerde.

Wat geldt er specifiek voor uw pensioen?

De pensioenregelingen verschillen op een aantal punten per kring bij De Nationale APF. Bekijk wat voor u van toepassing is.